Dan före utploppardan =)

Idag är det fredagen den 2 mars. I morgon är Bebben MER än välkommen ut =) Mamma Kajsa är sprickfärdig och så redo hon kan vara. Pappa Franz börjar äntligen friskna till efter influensaattacken och är så redo han kan vara. 

I övrigt mår jag hur bra som helst. Jag känner så klart av trycket neråt allt mer nu, har ont i fogarna, är lite trött i ryggen och har svårt att hitta en bra sovställning, men i det stora hela är jag en glad och tillfreds gravid kvinna =)

Vi var hos barnmorskan i går och fick veta att allt står bra till. Bebben växer som den ska, mamma växer också...har gått upp ca. 15 kg nu. Hon tror att det kommer bli en lång bebis och hon tippade på att den skulle komma ut någon gång nästa vecka. Hon bokade in ett nytt besöksdatum, men tyckte inte vi behövde lägga det på minnet =) vore ju skönt om hon hade rätt..! Har känt av några mer "kraftiga" förvärkar nu, vilket är himla spännande! Det är häftigt att känna att något äntligen är på gång. Har ju gått hemma nu i snart 2 veckor och det har vart gudagott måste jag säga...bara vila och fixa och mysa i lugn och ro. Så, nu är det ju bara att vänta och se när den kommer ut, hur den kommer ut och vem det är som kommer ut =) är så sjuuukt nyfiken..!

Alldeles nyss fick vi vårt nya köksbord hemlevererat också! Så nu har vi gott om plats för besökande släkt och vänner framöver =) ska bli roligt att få ett mer komplett kök. Ett mer färdigt kök. Ett stort bord i ett stort kök, blir perfekt!

Min älskling är just nu inne i stan och köper take-away...mmm...så snajsigt att inte behöva tänka på matlagning i kväll =) och har vi riktig tur så äter vi gott i kväll, sover gott i natt, vaknar utvilade i morgon och får en massa värkar. Åker till sjukhuset och får en liten bebis under dagen =) tänk om man kunde få bestämma själv...

Dags att börja skruva lite möbler då =) roligt, roligt!

Kanske hinner jag skriva igen Före Förlossning, men hoppas snarare på att det blir Efter Förlossning...

Tack och hej, skruvande tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0