40 veckor + 8 dagar

Hujedamig, sån tid det tar!

Bebben tycks som sagt ha det alldeles för bra på hemmaspaa och verkar inte vilja komma ut nu över huvud taget. Visst, man kan kanske förstå det lite grann, för det är garanterat en lugnare miljö där inne än här ute i 3,5-årstrotsen =) men nu ska tösen bo hos sin mamma en vecka och kanske tar ongabattingen chansen då..? Ingen som vet, ingen som vet...

Det rör sig i alla fall mycket det inne, spänningar kommer och släpper, de ändrar karaktär lite grann - det närmar sig helt klart. Jag börjar tänka tankar som att BM kanske har räknat fel nån vecka och att Bebben helt enkelt inte är klar att komma ut ännu =) jag kör på med mina mormorsrutor och försöker gilla läget så mycket som möjligt. Franz börjar också bli rastlös nu, varje gång jag hör av mig till hans jobb: "Ska vi åka? Har du du värkar?" =) kanske är det meningen att man ska gå över lite och bli rastlös, för då börjar man plötsligt längta till förlossningen! Längtar till och med efter den oundvikliga smärtan - för det betyder att det HÄNDER något..! Vill krama o gosa med vår knoddis NU! Moa sa i bilen i lördags: "Du Kajsa? Tänk att du ska få en bebis i morgon...". Vi hoppades på att hon börjat få magiska framtidskänningar och höll tummarna hela söndagen...men, som synes ingen bebis =) fast Moa säger i morgon till både igår och i övermorgon - så kanske menade hon måndag..? Ja, så var det nog.


Nu ska jag stoppa i mig lite frulle, virka ett tag och sen ta och baka lite nya kakor. De jag bakade för framtida besökare är redan slut haha ingen bra idé att baka 4 veckor för BF, och sedan gå över +8 dagar...då hinner de visst ta slut...

Nu då! Nästa gång jag skriver VILL jag att det ska handla om förlossningen, snarare än övergången tiiid =) men vi får väl se...

KRAMpåer

Kom ut lilla Bebben, kom ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0