Höst - i år igen

Nu är sommaren förbi på allvar...löven börjar skifta färg, vinden tilltar, sommargarderoben byts ut mot höstens, första förkylningen är avklarad, pelletspannan nere i källaren har fått testa sin on-knapp och höstterminen på jobbet är i full gång! Man vet, att det bara säger POFF - så är det julafton. Närmare bestämt så är det nästan på dagen exakt 13 veckor kvar till jul. Det betyder 91 dagar. Det låter inte speciellt mycket alls. Men, jag längtar faktiskt till julstämning och nyårsmys i år =) lite extra på nåt vis. Advent i mörker och kyla =)

Men. Det är ju också de levande ljusens och mysigheternas tid...man kan dricka goda teer, se en kvällsfilm med den man tycker om, skaka loss tillsammans med en nyinköpt leksak (tillhörande TV:n), pyssla o pärla med lilltjejen, ta långa promenader och sparka omkring löv, gå hem och mysa ner sig i soffan med en spännande bok och, tja en massa saker som man inte är lika sugen på när det är sommar helt enkelt. Hösten är för mig lite som att växla ner från 6:an till 3:an...och gå på sparlåga hemma när det gäller saker som man "måste" göra...även om det är fullt ös på jobbet just denna tid förstås. Nä, dags att komma till ro - fokusera på det som är viktigt. Och då menar jag det som verkligen är viktigt.

Just idag ska jag och min kärlek börja att leva våra liv lite annorlunda. Inte mycket, men lite. Igår hade vi kvällsmys med kombinerad sockerchock för sista gången på länge. Två år tillsammans med min fina, underbara man =) det var man ju "tvungen" att fira med nåt riktigt smaskigt och gott och samtidigt avnjuta 2 avsnitt True Blood. Men nu, nu är det slut med det. Smaskandet alltså. I övrigt handlar det även om att skaffa lite ny, frisk livskraft genom rörelse. Vi har lite olika planer, men ändock fina planer för hur det ska gå till.
Kort och gott - från och med idag kommer familjen Baier-Jarl att ha en sundare livsstil. Min blogg får vittna om detta och skämmes Kajsa om du ljuger för dig själv..! Vem sjutton ska du då kunna lita på?

Inför den kommande hösten känner jag:
förväntan, glädje, lugn, iver och tacksamhet

Men, vad sitter jag här och skriver för, dags att skrida till verket. Idag är jag hemma och är sjukskriven p.g.a mystiska smärtor i min kropp (väljer att inte beskriva dem närmare här) men om jag rör mig i korta intervall och tänker på HUR jag rör mig hela tiden så ska jag nog kunna rensa ur skafferiet på s.k dålig mat. I övrigt bir det mycket ryggläge och lite healing från insidan istället =) 

hey ho - let's go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0