Fortsatt diet och planerad löpträning

Efter 12 nyttiga, kalorisnåla dagar så mår jag toppen! Magen är i form inifrån och ut och siffrorna på vågen har förändrats med -2 kg. Jag har lyckats att hålla mig helt och hållet från allt vad godis och kakor heter, ända till igår..! Efter att jag och Franz sabbat vår diet med att frossa på pizzeria på hemvägen så kände vi att vi lika gärna kunde frossa lite mer. Köpte en stor påse "natur"godis och chokladkaka och påskmust..! Satan va gott det var att smälla i sig gosaker en kväll när man inte gjort det på länge =) men onda ting brukar oftast hinna ifatt en...och detta hann ifatt oss redan nästkommande morgon. Vi hade ont i magen båda två och kände oss rätt...sunkiga och nästan bakis haha well, det är ju bra att man äntligen insett vad kroppen mår bra av. Inte för att det är ett förvånande resultat, men man måste påminna sig ibland. Så vi ska fortsätta med vår diet och bra mat ett tag till. Nu börjar isar och smältvatten försvinna också, och då ska vi tydligen (enligt Franz) börja springa i skogen...herregud, springa är inte min grej, men visst - det kanske kan bli. Vore ingen dum grej för figuren i alla fall =) jag får nog bita i det sura äpplet i vår tror jag...har anmält mig till Margareta-loppet i Kalmar den 25:e maj med =) så det är väl bara att börja träna!

Tyvärr har jag vart sjuk sen i tisdags kväll, feber med ont i halsen och annat jäkelskap...mår lite bättre idag så jag hoppas jag kan gå till jobbet i morgon. Wish me luck klockan 9:30 i morgon också, för då ska jag på en arbetsintervju..! Hade vart underbart att få detta jobb - en vändpunkt i livet igen skulle man kunna säga =)

Dags att stoppa i sig lite näring igen...det här att komma ihåg att stoppa i sig något var tredje timma är svårt ibland, speciellt när man bara ligger i soffan hela dagen. Men visst hjälper det mot The evil Godissuget. Lite. Sedan krväs det en del mentalt blockerande också...får se hur länge det håller. Mitt mål är att bara äta godis och snaskisar en dag i veckan och prompt tvinga mig till en mils löprunda om jag bryter detta. Och det vill jag ju inte...inte så ofta i alla fall =)

Ha en skön vecka - äntligen är våren HÄR! (För att stanna får man hoppas...)
KRAM och hej!


Man ska väl sikta mot trädtopparna om man vill nå stjärnorna..?
Detta känns som en bra mental bild att sträva mot...
Nu fattas bara den underbara stranden att träna på hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0