Så var det måndag igen

Konstigt det där, att det alltid känns lika mystiskt jobbigt att gå upp varje måndag. Men som tur är kommer man ju trots allt alltid upp i alla fall =) och nu är även denna måndag avklarad!

Jag har varit första dagen på en landsbygdsskola utanför Oskarshamn idag =) ska vikariera där en vecka och se om det känns skoj! Och det gör det redan. Jag har ju de senaste månaderna arbetat på förskola och småbarnsavdelning, vilket är lite annat än att vara lärare. Det har dock känts lite som semester om jag ska vara ärlig...ingen planering, inga lektioner, inga konflikter att lösa (i alla fall inte av det jobbiga slaget, typ kompis-skitsnack och annat förfjortistjaffs), inga sena kvällar med uppgifter att rätta och bedömma osv osv...bara passa söta, goa små småttingar som bara vill ha uppmärksamhet, kärlek och nån som byter deras blöja, samt ger dem mat att i förlängningen fylla den med =) den mesta planering jag gjort denna termin är vad jag ska sjunga på sångsamlingen...så gött och så mysigt! Men om sanningen ska fram så saknar jag ändå lite mer utmaning i min vardag. Har sökt ett nytt jobb som lärare närmre där jag bor och får i morgon svar på om jag får det jobbet..! Hade varit sååå skoj! Håll gärna tummarna, ni goa folk som läser min blogg =)

Helgen gick åt till trädgårdsröjning av alla de slag. Vår trädgård är inte så skoj just nu, och värre lär det ju bli när grävmaskinen fått gå lös i vår...men nu kan i alla fall våra tulpanknoppar komma upp lite enklare =) åh va jag längtar till den underbara våren, med grönska och blommor av alla sorter! Jag kunde inte låta bli att tjuvstarta lite och plantera lite penséer, påskliljor, murgröna och pärlhyacint i mina krukor på trappen =) bliv plötsligt ett snäpp mysigare att komma hem..! Ett färgglatt välkomnande.

Idag fick jag även hämta lilla skruttan på dagis igen =) härligt att ha henne hemma - hon sätter sannerligen fart på tillvaron numera =) faster Mia kom på besök också, vilket alltid är lika trevligt!

Ha en fin vecka kära vänner!
Massa kramar från en gris, en ko och en Kristdalabo


Underbara, fina, härliga penséer =) ni gör mig glad!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja lite utmaningar i livet är inte helt fel, även om det kan vara jobbigt emellanåt. Jag håller alla tummar jag har!

2011-03-22 @ 16:40:13
Postat av: LANJA - www.lanjas.blogg.se

Vill du få tusentals besökare till din hemsida helt GRATIS!? Daaah, vem vill inte?!



Rekomenderar er stark att bli medlem på http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=lanja, du kommer att få mer läsare på direktn! Jag lovar, det fungerar! Själv har jag runt 700 läsare/dag, bara på grund av den hemsidan! Du blir lätt medlem där http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=lanja .



Lycka till! ;)

www.lanjas.blogg.se

2011-03-22 @ 16:52:06
URL: http://lanjas.blogg.se/
Postat av: Lina

vill du vinna en ny header till din blogg? anmäl dig till tävlingen enligt reglerna på min blogg så kanske det är just du som vinner :)

2011-03-22 @ 16:53:45
URL: http://livetpavaltgatan.blogg.se/
Postat av: lovisa

allt bra?:D

2011-03-22 @ 17:44:34
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0