En vändpunkt i livet, eller två

Så. Då är vi ääntligen inne i mars. En vinter/vårmånad. Vilket tar mig fram till vändpunkt 1: som betyder färre minusgrader, mer sol och mer energi i kroppen =) det räcker ju att bara vakna på morgonen för att känna att lusten till allt möjligt blivit större...och det tänkte jag fira med vändpunkt 2, nämligen: sluta äta godis o stuff, börja träna/promenera/äta sundare och därmed fixa ÄNNU mer energi..! Bra va?





Jag är i alla fall riktigt stolt över mig själv =)
Jag började i lördags, äter i genomsnitt 1500 kalorier mindre/dag och är fortfarande helt "vit" från onödiga sockertillskott. Vilket kan te sig märkligt kanske, med tanke på att socker är vitt...men, själva poängen är att jag verkligen bestämt mig den här gången! Jag har samlat kärlekskilon i ett år och nu ska de BORT. Om det innebär ett "kortvarigt" godis, glas och kakstopp - må så vara. Det gäller ju bara att undvika farorna som lurar där i skuggorna...som Shell på vägen hem, skafferiet fyllt med kex o gosaker, frysen full av glass, kakfikastunder med vännerna, varma mackorna till kvällsfilmen osv osv..."BARA". Jaja, jag kommer nog klara det - with a little help from my friends =) och mycket hjälp från min älskling...och vad är en biskvi jämfört med ett äpple? Förutom krämig, hårdkladdig och vansinnigt god? Nä, en biskvi är ju ingenting, det förstår ju vem som helst.

Dags att hoppa i säng nu, jäkligt nöjd med att veta att jag införskaffat en finfin motståndskraft mot The Sugar och bara ätit runt 1000 kalorier idag! I morgon blir det att hoppa upp 4:30, då jobbet börjar kl 6:15...det är tidigt det...men så får man också sluta tidigt också dessa tidiga dar =) då är det verkligen värt med en tidig morgon!

Kram o gonatt mina vänner..!

Kommentarer
Postat av: jenny

Lycka till!

2011-03-08 @ 17:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0