Renovering, hallen

Så!
Nu är det dags att sätta igång med nästa projekt i huset =) detta är inte i närheten så stort som att riva ner ett kök från golv och väggar till tak, för att sedan bygga upp det igen - lite modifierat - men dock ett projekt. Vi har rivit tapeter, slipat och spacklat lite och Franz håller i detta nu på att skruva upp lite nya väggytor =)

När vi skulle välja tapet till köket genomgick jag en ångest så stor så stor, men denna gång så gick jag lite mer på första känslan =) och jag tror det kommer bli jättebra! Vi har ju börjat köra på temat blommor i våra tapetval, så vi fortsätter med det även denna gång. Det blir en beigetonad variant med grå och bruna blommor. Oj, det lät visst inte så hett när jag skrev det...men den är faktiskt himla fin =) när hallen är klar så vi slutligen fixa i ordning trappan, den vedervärdiga slitna och luggslitna trappan. Det ska bli ett nöje! Plus att vi inte har något trappräcke nu heller, men det kommer, det kommer. Så nästa gång farmorar och mormorar är på besök så kommer de kunna gå en våning upp för att besöka toan utan en hjälpande arm. Finemang!

Det är så skoj att se resultatet av allt vårt slit det gångna året, nu börjar detta lilla ruckel till hus bli riktigt fint! Vi ändrar och mekar och bygger och förfinar =) så fort snön försvinner ska vi lägga ett nytt tak också, det vi har sjunger lite på sista versen nu...dripp dropp, låter den. Det kommer garanterat lyfta husets yttre en hel del. Och när våren kommer så börjar nästa större projekt...men jag återkommer till det längre fram!

Livet flyter på, och jag flyter med =) jag har fått jobb på dagis i Oskarshamn nu och det är så mysigt att busa och kramas med de små liven hela dagarna =) fram till april har jag garanterat jobb där, men hoppas på förlängning fram till sommaren. Det kan det gå åt...eftersom även pengar tycks ha en förmåga att alltid göra detsamma. Gå åt alltså. Well, sånt där brukar lösa sig ganska så bra =)

Att vår lillskrutta kan sova i allt borrande och sågande är för mig ett mysterium, önskar jag besatt samma förmåga i alla fall =) jag vaknar för minsta lilla ljud. Är kanske dags att väcka henne nu trots allt och mumsa i oss lite frukt. Varje dag frågor hon: "Är det godislörda ida?" och idag är det ju faktiskt det =) hade bara tänkt oss att frossa i frukt denna lördag, så det var ju "tur" för tösen att farfar kom förbi igår med en påse Bilar hihi jaja, ingen har väl dött av lite godis. Inte jag i alla fall, än.

Nä, ska se om jag kan ge min man en hjälpande hand med nåt, sätta på kaffe eller så haha gipsskivor är inte min grej tror jag, gillar tapeter bättre...eller nä, jag gillar att inreda efter att allt det föreliggande arbetet är avklarat =) fast vem gör inte det.

Tack o hej så länge, kolla gärna in mina renoveringsbilder på facebook!
Från koja till slott i miniformat! PÖSS

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt att ni är igång! Jag ser fram emot att se resultatet. Kram

2011-01-29 @ 15:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0