En vecka senare...

...så är hallen tusan nästan klar! Vi har aldrig jobbat så fort med nåt projekt tidigare =) kan inte beskriva hur skönt det känns att röran som uppstår när man renoverar inte blev så långvarig denna gång. Speciellt då det gäller hallen, där man befinner sig otaliga gånger på en dag. Och resultatet är utomstående fantastiskt! Om man jämför före och efter så är det som att svart blivit vitt. Innan hade vi en ofärdig, rörig, mörk och trång hall - nu har vi en ljus, blommig, luftig och mysig hall =) det är plötsligt roligare att komma hem. Konstigt det där, hur lite färg, tapet och nya möbler kan ha så positiv inverkan på humöret! Jag undrar hur Moa kommer reagera när hon kommer hem till ytterligare en stor förändring i sitt lilla hus =) nästa delprojekt blir hennes rum, det är också i behöv av förnyelse. Hon har ju blivit ett år äldre och det är dags att införskaffa lite prylar som passar en stor flicka - stimulera läslust, leklust och utveckla ett ordningssinne =) vi ska döpa rummet till nåt storslaget, som "Möjligheternas kammare" eller "Lekparadiset" eller liknande hihi

Well, idag ska alltså den nymålade dörren tillbaka upp tillsammans med sitt nya fina dörrhandtag, golvlister ska spikas fast, smyglister ska limmas och sko- och hatthylla planeras =) sen bär det av till Jönköping i helgen, hälsa på bror stor och mysa på landet! Nu ska jag vara en god hemmafru och laga lite lunch till min man och sedan städa undan, diska och dammsuga så att hemmet kan vara skinande rent när vi kommer hem på söndag - skön känsla tycker jag =) och bara för att min sötnos är så underbar och för att jag älskar honom så mycket, så ska jag även göra det med ett leende på läpparna =) det ni! 

Livet är kärlek =)

Ett av våra nya tillskott i hallen, helt klart den prisvärda byrån till vänster! Så himla fin och den passar perfekt in i vår nya fina hall!



Kommentarer
Postat av: jenny

Härligt att hallen blev klar så snabbt. Att ha en hall under renovering mitt i snöslasket kan inte vara kul. Vi hörs snart. Hoppas ni får en mysig helg.

Krampårej!

2011-02-03 @ 17:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0