Ny vecka, detox avslutad

Hej och hå!

Mina farhågor om att det skulle bli en svår helg besannades av värsta slag =) det gick okej hos mamma första kvällen, men om det finns risk för sötsug nånstans så är det hos mamma. Överflöd av kex, godis och kakor. Så där vart det mitt första sötintag på 5 dagar. Typiskt. Men men, jag skulle ju ändå till pappa och grilla på fredagen, och där bjöds det på en kall, kall öl i 30°-värmen...fullkomligt oemotståndligt då jag redan brutit "lagen" en gång. Så det vart  en öl, grillad kyckling och potatis och jordgubbar med grädde =) mumma. Det blev en väldans trevlig kväll i alla fall =) dagen efter så blev det frukost hos lilla farmor, smörgås och jordgubbar med mjölk =) efter en mycket varm tur för att vattna farfars gravstensrabatt blev det ett stopp på Krysset och fler gubbar och en sån där Pariservåffla att delas på två =) supergott och jag inser att HÄR i detta nu är dietens avbrott ett faktum. Well, Franz var på jobbfest i fredags och drack en och två och kanske tre öl och åt smaskig buffé med jobbarkompisarna...så det var inte bara jag som fick ha "dåligt" samvete =) men det resulterade i att vår söndag blev mysigare än mysigast..! Och vi fick stoppa i oss massa god mat och glass igen, vilket man har saknat i denna soliga frustrationshetta..! 

Måndag till onsdag åkte jag med mamma och Doris till Gotland för att hälsa på min bror Thomas och hans tjej Sofia, vars föräldrar har en stuga där. Älsklingen fick stanna hemma för han måste jobbe o jobbe...men vi kikade på raukar, badade i havet och i världens finaste kalkbrott som såg ut som Greklands vatten, grillade, drack massa gott vin och strosade runt i Visby för att fotografera och äta deras goooda glass =) fyndade en stövel-rengörings-igelkott, en fin sjal/duk/filt, två fina teer (Den raude och Den graune hihi), en supersöt solstol med parasoll till Moa och en finfin tischa till my love. Och icke att förglömma, en megafin klänning till mig själv, inköpt på den grymt fina stranden på Fårö =) kort och gott - en HÄRLIG minismester! 

Thomas och Sofia följde sen med oss på färjan för att se hur vi bor och stanna över en natt. De hade med sig sin supersöta lilla kattunge av ras Cornish Rex: en liten, krullig och tunnpälsig och icke allergiframkallande liten en =) Bodil är hennes namn och hennes första kärlek tror jag heter Kezo. Även om han är 3ggr så stor som hon hihi bus och lek och mys och gos. Vi människor spelade Rita&Gissa och smuttade på Baileys till sena kvällen. Najsigt..! Kul med bror på besök. En tur till Rossvik hann vi också med, till Moas stora förtjusning! Bada bada baada, båt båt båt..!

Djurtragedi: min katt kom insläpandes på en liiiten skruttig fågelunge...den hade inte öppnat ögonen ens och förmodligen hade den trillat ner i vår stuprör...men den andades och pep..! Jag blev helt stussig för jag visste inte vad jag skulle ta mig till med den lille parveln...det slutade med att jag fick inse det tragiska i att den skulle dö...usch jag va helt knäckt över detta lilla liv som var tvunget att förgås pga av en nyfikenhet som resulterade i ett långt fall ner i min katts intresserade gap...


Nä, dags att sussa så att vi kommer upp i morgon. Blir en mysig minismester till Öland med mina två älsklingar så vi hoppas på soool sool i mängder och massa bad och bus! Ska även försöka planera vår träningsplan...som kommer träda i kraft så snart som möjligt...kanske under semestern...men kanske mer troligt efter semestern... =) tur vi är så jäkla heta som vi är, utan både diet och träning ;o) hihiii jepp, så är det. 

Som en fin och klyschig avslutning vill jag bara säga att jag älskar min fina man och hans lilla flicka - jag vill bara ha mer av allt, hela tiden..! "Come what may..!" 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0