Dag 4-6, Jönköping

Idag åker jag hem till Jönköping en vända för att ta igen lite missade möten med mamma, pappa och farmor. En vända till IKEA kan det säkert också bli och en sväng på stan. Saknar Jönköping på sommaren, då är det verkligen underbart där! Ska försöka hinna ligga en stund vid vätterstranden, det var längesen. Sen ska jag mysa hos mamma och bada i sjön ikväll, samt grilla min lilla kyckling hos pappsen på fredagkvällen. Nu tänkte jag göra en liten resumé om vilken mat dagarna ska erbjuda mig och min fina man =)

Torsdagens mål.

Frukost: 2 valfria frukter
Förmiddagsmål: 2 riskakor
Lunch: Sallad med pinjenötter och dressing på äpple och pepparrot.
Eftermiddagsmål: 1 banan
Middag: 70 gr keso och tomat på 2 skivor knäcke.

Denna dagen är av någon anledning den mest torftiga av alla vad gäller mängd mat. Vet inte varför, men bäst att följa schemat strikt som vanligt =) 

Fredagens mål.

Frukost: Fruktkompott med grekisk lättyoghurt.
Förmiddagsmål: 1 banan
Lunch: Soppa, samma som i tisdags - spenat, linser och kikärtor.
Eftermiddgasmål: 2 riskakor.
Middag: En grillad kycklingfilé och så mycket färska och lättkokta grönsaker man vill.

Lördagens mål.

Frukost: 2 frukter.
Förmiddagsmål: 1 banan.
Lunch: 75 gr nypotatis med keso och naturlig smaksättning - örter eller tabasco. Färsk sallad.
Eftermiddagsmål: 1 äpple.
Middag: Kokt råris med hackade grönsaker. 

Ska bli kul om jag klarar de stora test man utsätts för när man reser iväg mitt i en diet.
1. fika hos farmor, samt förklara varför en så "späd flicka som jag" inte fikar.
2. fika hos pappa.
3. fika hos mamma.
4. sammanlagt fyra timmars bilresa i total värme.
5. ingen glass fast det är nästan 30°C

Jag ska göra mitt bästa! =) håll tummarna mina vänner..! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0