Dag 3, sol och bad

Dagens frukost är en av mina favoriter, har gjort den förut. Det är en fruktkompott på en massa olika torkade frukter, som dadlar, russin, aprikoser, torkade äppelbitar, äppelsaft, kanelstång och citron. Det får stå och dra ca 12 timmar innan man kokar ihop den till en krämig massa...mums...sen äter man den tillsammans med lite grekisk lättyoghurt. 

Frukost: 1 liten portion fruktkompott blandad med 4 msk grekisk lättyoghurt.
Förmiddagsmål: 2 skivor knäcke utan vete med lättmjukost
Lunch: Kycklingsallad på ett kycklingbröst och äpple- och pepparrotsdressing. Gurkbitar.
Eftermiddagsmål: 1 äpple.
Middag: Vita bönor i senapsdressing på 2 skivor lågkaloribröd.

Hur känns det i kroppen?
Det finns en underliggande tendens till huvudvärk, vilket tydligen är en vanlig effekt på dieten i dess inledning. Så med mycket vatten hoppas jag att den kommer övergå. I övrigt känns det väldigt bra. Man känner inte alls den hunger som jag trodde man skulle och det är oväntat enkelt att avstå från kakor, kaffe, choklad och godishyllorna i affären. Suget är liksom bortblåst och man är så tacksam för den mat man får, för man är onekligen sugen på den när det är dags att äta..! Jag har sen i måndags gått ner 2 kg...men jag vet inte hur det har funkat. Förmodligen för att man äter så himla lite, kanske har förlorat lite vätskeansamlingar i kroppen och sånt. När jag vägde mig efter frukost idag vägde jag 57,1 kg (i måndags 59,0 kg). Spännande...

Dagen har varit riktigt bra. Jag och Franz systrar med tillhörande hundar var och badade i Rossvik, himlans gott och himlans mysigt! Träffade även på Johanna och Wilma i sanden på stranden. Unnade mig att äta 5 jordgubbar och en liten morot. Mumsigt! Vi fortsätter att greja i köket men nu ser vi ljuset i tunneln...så härligt det ska bli när det är klart! Har glömt hur livet var innan renoveringar av olika slag...vad hittar man på för att fördriva tiden? hihi det ska säkert lösa sig i sommarvärmen. 

Men dags att sova nu, efter en fin kopp örtte. Gonatt och hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0