Dag 2, matplanering

I måndags kväll åkte jag till affären med min 32 punkter långa inköpslista. Jag har insett att det kräver en hel del planering för att börja leva ett nytt sundare liv, för det är många saker jag inte har i skafferiet och kylen. Men det var underbart att handla frukt och torkad frukt, grönsaker, fisk, sojaprodukter som mjölk och tofu, knäcke utan vete, flingor utan vete, keso, riskakor och massa annat som i princip inte KAN göra skada på kroppen =) bara att äta och må gott. Fast i denna diet får man ju förstås inte äta hur mycket man vill, det är snarare mycket begränsat. Fast jag kan utan tvekan tänka mig att fortsätta äta samma mat, i lite större portioner efter dieten.

Vi mätte och vägde oss måndags också och jag tänkte jag skulle dela med mig av mina mått här, som lite pepping för mig själv.

Midjemått: 91 cm. Rumpmått: 97 cm. Vikt: 59 kg. Längd: 170 cm.
Visst, det låter ju alldeles normalt och jag gör inte heller den här dieten för att jag tycker att jag är tjock. Jag vill bara komma i form, inifrån och ut =) få bort plöffset liksom.


Gårdagens mat var smaskig!
Frukost: En halv grapefrukt, 50 gr müsli med 1,5 dl minimjölk. Piller.
Förmiddagsmål: 1 äpple.
Lunch: 75 gr nypotatis med tonfiskröra på lättmajonäs och färsk sallad (isbergs, tomat, gurka och ärtskott). Piller.
Eftermiddagsmål: 1 banan.
Middag: Kikärts- och spenatsoppa. Piller.
DRYCK: massa, massa kallt citronvatten.

Lagade alla morgondagens mål igår kväll, så idag kan jag med gott samvete åka till sjön och bada med sambons syster =) skönt! Det gäller att passa på att njuta av solen så länge den skiner och man är ledig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0